ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Gliwicach
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Regulamin udzielania zamówień

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2020-10-20 07:58:37 przez Agnieszka Stolarska, informacja należąca do archiwum

Akapit nr - brak tytułu

Akapit nr - brak tytułu

§ 21.
Zamawiający może udostępnić Materiały Przetargowe na stronie internetowej od dnia publikacji ogłoszenia o przetargu do upływu terminu składania ofert.
 
§ 22.
1.Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Materiałów Przetargowych w terminie nie krótszym niż 3 dni przed terminem składania ofert. Zamawiający może udzielić wyjaśnień, przekazując ich treść wszystkim wykonawcom uczestniczącym w postępowaniu i zamieszczając ją na stronie internetowej zamawiającego, jeżeli Materiały Przetargowe były udostępnione na stronie internetowej.
2.Zamawiający może w każdym czasie, przed upływem terminu do składania ofert, zmodyfikować treść Materiałów Przetargowych. Dokonaną w ten sposób modyfikację przekazuje się niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano Materiały Przetargowe lub zaproszenia do złożenia ofert i udostępnia na stronie internetowej Zamawiającego, jeżeli Materiały Przetargowe były udostępnione na stronie internetowej. Gdy jest to konieczne, Zamawiający w przypadku modyfikacji Materiałów Przetargowych przedłuża termin składania ofert o odpowiedni okres.
3.O przedłużeniu terminu składania ofert Zamawiający niezwłocznie zawiadamia wszystkich wykonawców, którym przekazano Materiały Przetargowe lub zaproszenia do złożenia ofert, a jeżeli Materiały Przetargowe były udostępniane na stronie internetowej, zamieszcza tę informację na tej stronie.
 
Wadium
§ 23.
1.Zamawiający może żądać od wykonawców wniesienia wadium.
2.Wadium określa się w wysokości do 3% wartości zamówienia.
3.Wadium może być wniesione w następujących formach, zgodnie z wyborem wykonawcy:
a)w pieniądzu,
b)w poręczeniach lub gwarancjach bankowych,
c)w gwarancjach ubezpieczeniowych.
4.Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego.
5.Dokumenty potwierdzające wniesienie wadium muszą być dostarczone Zamawiającemu w nieprzekraczalnym terminie złożenia oferty.
6.W przypadku wniesienia wadium w postaci gwarancji lub poręczenia wykonawca przedstawia dokument gwarancji lub poręczenia w oryginale, a kopię dołącza do oferty.
7.Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie:
a)po wyborze oferty najkorzystniejszej wszystkim wykonawcom, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
b)wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza po zawarciu umowy i wniesieniu wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c)w przypadku unieważnienia postępowania.
8.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
9.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.
10.Zamawiający może zatrzymać wadium wraz z odsetkami, w przypadku gdy zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, a także jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a)odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie,
b)nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeśli było ono wymagane
c)w odpowiedzi na wezwanie nie złożył pełnomocnictw, dokumentów lub oświadczeń wskazanych w Materiałach Przetargowych, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
11.wykonawca ma prawo do wnioskowania o zaliczenie wniesionego w pieniądzu wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Rozdział IV Tryby udzielania zamówień
§ 24.
Zamówienia realizowane są z zastosowaniem następujących trybów:
PROGI   TRYB
Od 10 000,00 zł netto do 400 000 zł netto - Zapytanie ofertowe lub platforma zakupowa
Od 400 000,01 zł netto do progów ustawowych - Przetarg otwarty
Przetarg otwarty
§ 25.
Przetarg otwarty to tryb udzielenia zamówienia, w którym w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu oferty mogą składać wszyscy zainteresowani wykonawcy.
 
§ 26.
1.Ogłoszenie o wszczęciu postępowania umieszcza się na stronie internetowej www.pwik.gliwice.pl.
2.Ogłoszenie może być umieszczone również w innych miejscach (np. strona internetowa Urzędu Miasta Gliwice www.um.gliwice.pl) lub w prasie lokalnej lub ogólnopolskiej.
 
§ 27.
Ogłoszenie o zamówieniu w trybie Przetargu otwartego zawiera informacje określone w § 20 ust. 2 Regulaminu.
 
§ 28.
Zamawiający przekazuje wykonawcy Materiały Przetargowe nie później niż w terminie 3 dni od dnia otrzymania wniosku o ich przekazanie.
 
§ 29.
1.Zamawiający wyznacza termin składania ofert nie krótszy niż 7 dni kalendarzowych od dnia ogłoszenia.
2.Wykonawca składa wraz z ofertą dokumenty i oświadczenia określone w Materiałach Przetargowych.
 
§ 30.
1.W przypadku zamówień udzielanych w częściach, do udzielenia zamówienia na daną część zamawiający może stosować przepisy właściwe dla wartości tej części zamówienia, jeżeli jej wartość jest mniejsza niż wyrażona w złotych równowartość dla dostaw, usług oraz robót budowlanych, nie przekraczających ustawowych progów, pod warunkiem że łączna wartość tych części wynosi nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego.
2.W przypadku zamówień uzupełniających  możliwe jest udzielenie, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy dostaw, usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych dostaw, usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości i nie przekracza 50% kwoty podstawowej zamówienia.
 
§ 31.
Usługi społeczne
1.Przepisy niniejszego rozdziału stosuje się do zamówień na usługi społeczne i inne szczególne usługi, zwanych dalej „zamówieniami na usługi społeczne”
2.Przez zamówienia społeczne rozumie się zamówienia na usługi zdrowotne, społeczne oraz kulturalne.
3.Szacunkowa wartość zamówienia nie może przekroczyć  kwot progowych.
4.Powyższe zamówienia przeprowadza się zgodnie z § 33 niniejszego regulaminu.
 
§ 32.
Przetarg za pomocą platformy zakupowej
W przetargu za pomocą platformy zakupowej Zamawiający i Wykonawcy przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje elektronicznie, za pośrednictwem Platformy Zakupowej.
 
§ 33.
Przetarg w trybie zapytania ofertowego
1.Przetarg w trybie zapytania ofertowego to tryb udzielenia zamówienia, w którym Zamawiający kieruje pytanie o cenę do wybranych przez siebie wykonawców
i zaprasza ich do składania ofert.
2.Zamawiający wszczyna postępowanie w trybie zapytania ofertowego zapraszając do składania ofert taką liczbę wykonawców, która zapewnia konkurencję oraz wybór najkorzystniejszej oferty, lecz nie mniej niż 3.
3.Wraz z zaproszeniem do składania ofert Zamawiający przesyła Materiały Przetargowe wraz ze wzorem umowy.
 
§ 34.
Zamówienie z wolnej ręki
1.Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:
1)ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia,
2)w postępowaniu prowadzonym uprzednio w trybie przetargu otwartego  nie zostały złożone żadne oferty lub wszystkie oferty zostały odrzucone na podstawie § 39 lub wszyscy wykonawcy zostali wykluczeni z postępowania, a pierwotne warunki zamówienia nie zostały w istotny sposób zmienione,
3)w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług lub robót budowlanych, jeżeli takie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości.
2.Przed przystąpieniem do negocjacji wykonawca składa oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu.
3.Zaproszenie do negocjacji zawiera co najmniej określenie przedmiotu zamówienia oraz warunków jego realizacji, wskazanie miejsca i terminu negocjacji oraz inne elementy uzasadnione charakterem zamówienia.
4.Zamawiający, w zależności od charakteru zamówienia, wraz z zaproszeniem do negocjacji może przekazać wykonawcy Materiały Przetargowe i/lub może żądać złożenia przez wykonawcę oferty.
 
§ 35.
Negocjacje z jednym wykonawcą
1.Zamawiający może przeprowadzić negocjacje z jednym wykonawcą gdy mają na celu:
1)prace projektowe, oprogramowanie komputerowe lub modyfikacja (upgrade) oprogramowania komputerowego w ramach praw autorskich,
2)usługi telekomunikacyjne,
3)usługi w zakresie badań naukowych i prac rozwojowych,
4)zamówienie dotyczy współfinansowania lub finansowania konferencji naukowych, seminariów, sympozjów, warsztatów, itp.,
5)usługi finansowe związane z emisją, sprzedażą, kupnem lub transferem papierów wartościowych lub innych instrumentów finansowych, w szczególności związane z transakcjami mającymi na celu uzyskanie środków pieniężnych lub kapitału, z wyłączeniem zamówień dotyczących lokowania wolnych środków pieniężnych, usług finansowych związanych z emisją, kupnem lub transferem papierów dłużnych, transakcji kupna/sprzedaży walut oraz transakcji na instrumentach pochodnych,
6)usługi i dostawy związane z promocją, wizerunkiem, informacją lub reklamą,
7)usługi i dostawy związane z organizacją spotkań okolicznościowych, sportowych, szkoleniowych oraz innych dotyczących pracowników i odbywających się z ich udziałem,
8)usług prawnych,
9)usług szkoleniowych, 
10)gdy zamówienie dotyczy doradztwa, przeprowadzenia badań, eksperymentu lub sporządzenia opinii bądź ekspertyzy specjalistycznej, opracowania studiów uwarunkowań i analiz, opinii prawnej itp.
2.Do negocjacji z jednym wykonawcą przepisy § 34 ust. 2-4 stosuje się odpowiednio.
 
Rozdział V
Wybór najkorzystniejszej oferty
§ 36.
1.Wykonawca może złożyć jedną ofertę.
2.Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej.
3.Treść oferty musi odpowiadać treści Materiałów Przetargowych.
4.Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać ofertę.
5.Ofertę złożoną po terminie zwraca się bez otwierania.
6.Wykonawca jest związany ofertą do upływu terminu określonego w Materiałach Przetargowych, jednak nie dłużej niż 60 dni.
7.W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu, o którym mowa w ust. 6 o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 30 dni.
8.Odmowa wyrażenia zgody na przedłużenie terminu związania ofertą nie powoduje utraty wadium.
9.Zgoda wykonawcy na przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalna tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
10.Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
11.Zamawiający może w prowadzonych postępowaniach najpierw dokonać oceny ofert,
a następnie zbadać, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, o ile taka możliwość została przewidziana w Materiałach przetargowych lub w ogłoszeniu o zamówieniu.
12.Jeżeli wykonawca, o którym mowa w ust. 11, uchyla się od zawarcia umowy lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może zbadać, czy nie podlega wykluczeniu oraz czy spełnia warunki udziału w postępowaniu wykonawca, który złożył ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert.
13.Jeżeli zaoferowana cena lub koszt, lub ich istotne części składowe, wydają się rażąco niskie w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzą wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny lub kosztu, w szczególności w zakresie:
1)oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy, oryginalności projektu wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. z 2018 r. poz. 2177),
2)pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów,
3)wynikającym z przepisów prawa pracy i przepisów o zabezpieczeniu społecznym, obowiązujących w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie,
4)wynikającym z przepisów prawa ochrony środowiska,
5)powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
14.Zamawiający może wezwać do złożenia wyjaśnień, o których mowa w ust. 13, w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 50% od:
1)wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania zgodnie z art. 35 ust. 1 i 2 Ustawy lub średniej arytmetycznej cen wszystkich złożonych ofert, chyba że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia,
2)wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, zaktualizowanej z uwzględnieniem okoliczności, które nastąpiły po wszczęciu postępowania, w szczególności istotnej zmiany cen rynkowych.
15.Wykonawca ma obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny lub kosztów. Udowodnienie że oferta nie zawiera rażącej niskiej ceny  spoczywa na wykonawcy.
16.Zamawiający odrzuca ofertę wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia.
 
§ 37.
1.Z zawartością ofert nie można zapoznać się przed upływem terminu otwarcia ofert.
2.Otwarcie ofert jest jawne dla uczestników postępowania i następuje bezpośrednio po upływie terminu do ich składania, w dniu, w którym upływa termin składania ofert.
3.Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także ceny ofert.
4.Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podaje kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
5.Podczas otwarcia ofert podaje się nazwy (firmy) oraz adresy wykonawców, a także informacje dotyczące ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji
i warunków płatności zawartych w ofertach.
6.Niezwłocznie po otwarciu ofert zamawiający zamieszcza na stronie internetowej informacje dotyczące:
1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia,
2) firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie,
3) ceny, terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach jeśli były wymagane.
 
§ 38.
1.W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
2.Zamawiający poprawia w ofercie:
a)oczywiste omyłki pisarskie,
b)oczywiste omyłki rachunkowe,
c)inne omyłki polegające na niezgodności oferty z Materiałami Przetargowymi, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty.
3.Poprawa omyłek prowadząca do znaczącej zmiany treści oferty lub do zmiany ceny wymaga wyrażenia zgody przez wykonawcę.
 
§ 39.
1.Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli:
a)jej treść nie odpowiada treści Materiałów Przetargowych,
b)zawiera rażąco niską cenę, która nie gwarantuje realizacji przez wykonawcę zamówienia w wymaganym terminie i na wymaganych warunkach,
c)została złożona przez wykonawcę niezaproszonego do składania ofert lub wykluczonego z udziału w postępowaniu,
d)zawiera istotne błędy w obliczeniu ceny,
e)wykonawca nie zgodził się na poprawę omyłki prowadzącej do znaczącej zmiany treści oferty lub zmiany ceny,
f)oferta jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
g)nie wniesiono wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub wykonawca nie zgodził się na przedłużenie okresu związania ofertą,
h)wykonawca nie udzielił wyjaśnień, o których mowa w § 36 ust. 13 lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia.
2.O odrzuceniu oferty Zamawiający zawiadamia wykonawcę, podając uzasadnienie.
 
§ 40.
1.Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Materiałach Przetargowych.
2.Kryteriami oceny ofert jest cena albo cena i inne kryteria wskazane w Materiałach Przetargowych, w szczególności:
a)termin realizacji zamówienia,
b)jakość, w tym parametry techniczne, właściwości estetyczne i funkcjonalne,
c)aspekty środowiskowe, w tym efektywność energetyczna przedmiotu zamówienia,
d)aspekty innowacyjne,
e)organizacja, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia, jeżeli mogą mieć znaczący wpływ na jakość wykonania zamówienia,
f)serwis posprzedażny oraz pomoc techniczna, warunki dostawy, takie jak termin dostawy, sposób dostawy oraz czas dostawy lub okres zrealizowanych robót
g)okres gwarancji i rękojmi.
3.Kryterium ceny może mieć formę oceny marży wykonawcy, wysokości upustu itd.
4.Kryteria oceny ofert mogą uwzględniać wpływ, jaki realizacja zamówienia na warunkach proponowanych w ofercie wywrze na rynek pracy w miejscu wykonywania zamówienia
5.Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z niższą ceną. W przypadku równości cen zastosowanie znajduje ust. 6.
6.Jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia, w którym jedynym kryterium oceny ofert jest cena, nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wzywa wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych informując ich o powodach takiego postępowania.
7.Wykonawcy składając oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.
 
§ 41.
Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty, o wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę) i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano, i uzasadnienie jej wyboru.
 
Rozdział VI
Unieważnienie postępowania
§ 42.
 
1.Zamawiający unieważnia postępowanie jeżeli zachodzi którakolwiek z okoliczności:
a)w postępowaniu nie złożono żadnych ofert lub ofert nie podlegających odrzuceniu,
b)cena najkorzystniejszej oferty przekracza kwotę, jaką Zamawiający przeznacza na sfinansowanie zamówienia, chyba że Zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty,
c)postępowanie dotknięte jest wadą uniemożliwiającą prawidłowe udzielenie zamówienia,
d)udzielenie zamówienia na warunkach określonych w najkorzystniejszej ofercie nie leży w interesie PWiK Sp. z o.o.
2.Zamawiający może unieważnić postępowanie również w innych okolicznościach niż określone w ust. 1 bez podania przyczyn. Unieważnienie powinno być dokonane za zgodą Kierownika Zamawiającego.
3.O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadamia  równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:
a)ubiegali się o udzielenie zamówienia - w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,
b)złożyli oferty - w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert.
 
§ 43.
1.Umowa w sprawie zamówienia może zostać zawarta po upływie terminu związania ofertą, jeżeli Zamawiający przekazał wykonawcom informację o wyborze oferty przed upływem terminu związania ofertą, a wykonawca wyraził zgodę na zawarcie umowy na warunkach określonych w złożonej ofercie.
2.Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzą przesłanki do unieważnienia postępowania.
Rozdział VII
Dokumentowanie postępowań
§ 44.
1.Po przeprowadzeniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający sporządza pisemny protokół postępowania o udzielenie zamówienia, zwany dalej „protokołem”, zawierający:
1)nazwę przedmiotu zamówienia,
2)informację o trybie udzielenia zamówienia,
3)informację o wykonawcach uczestniczących w postępowaniu,
4)cenę i inne istotne elementy ofert,
5)wskazanie wybranej oferty lub ofert.
2.Protokół wraz z załącznikami jest jawny dla uczestników postępowania. Oferty stanowią załączniki do protokołu. Oferty są jawne od chwili ich otwarcia.
3.Zamawiający przechowuje protokół przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
4.Zamawiający zwraca wykonawcom, których oferty nie zostały wybrane, na ich wniosek, złożone przez nich plany, projekty, rysunki, modele, próbki, wzory, programy komputerowe oraz inne podobne materiały, z wyjątkiem formularzy ofert.
5.Dział Zamówień Publicznych prowadzi Rejestr zamówień.
6.Dział Zamówień Publicznych przechowuje dokumenty przetargowe oraz oryginały umów przez 2 lata kalendarzowe.
Rozdział VIII
Umowy ramowe
§ 45.
 
1.Zamawiający może zawrzeć umowę ramową po przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu otwartego.
2.Umowę ramową zawiera się na okres nie dłuższy niż 4 lata.
3.Umowę ramową zawiera się co najmniej z trzema wykonawcami, chyba że oferty niepodlegające odrzuceniu złożyło mniej wykonawców.
4.Udzielając zamówienia w wykonaniu umowy ramowej Zamawiający może dokonać modyfikacji warunków zamówienia w stosunku do określonych w umowie ramowej, jeżeli modyfikacja ta nie jest istotna. Zamawiający nie może dokonać zmiany kryteriów oceny ofert określonych w umowie ramowej.
5.Zamawiający zaprasza do składania ofert wyłącznie wykonawców, z którymi zawarł umowę ramową.
6.W ofercie składanej w wykonaniu umowy ramowej wykonawcy nie mogą zaproponować cen wyższych, niż zawarte w ofercie składanej w celu zawarcia umowy ramowej.
 
Rozdział IX
Umowy
§ 46.
 
1.Do umów w sprawach zamówień zwanych dalej „umowami”, stosuje się przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny.
2.Umowy są jawne i podlegają udostępnianiu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej.
3.Umowę zawiera się na czas oznaczony, nieprzekraczający 4 lata.
4.Zamawiający może zawrzeć umowę, której przedmiotem są świadczenia okresowe lub ciągłe, na okres dłuższy niż 4 lata, pod warunkiem iż wartość umowy nie przekroczy progów, od których uzależniony jest obowiązek stosowania ustawy.
5.Na czas nieoznaczony może być zawierana umowa, której przedmiotem są dostawy wody lub odprowadzania ścieków, energii elektrycznej, ciepła, gazu, licencji na oprogramowanie komputerowe, usługi telekomunikacyjne i pocztowe oraz w innych przypadkach uzasadnionych interesem Zamawiającego. W przypadku zawarcia umowy na czas nieoznaczony, Zamawiający po 4 latach od zawarcia umowy dokona szacowania wartości umowy z zachowaniem zasad określonych w § 19 Regulaminu. W przypadku, gdy w wyniku oszacowania wartość umowy będzie równa lub wyższa od progów, od których uzależniony jest obowiązek stosowania Ustawy, Zamawiający rozwiąże umowę i udzieli zamówienia publicznego z zastosowaniem przepisów Ustawy.
 
§ 47.
1.Zamawiający może żądać wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy wskazując to w ogłoszeniu, zaproszeniu, lub Materiałach Przetargowych.
2.Zabezpieczenie określa się w wysokości do 10% ceny całkowitej umowy.
3.Zabezpieczenie może być wniesione zgodnie z wyborem wykonawcy w następujących formach:
a)w pieniądzu (na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego),
b)poręczeniach lub gwarancjach bankowych,
c)gwarancjach ubezpieczeniowych.
W przypadkach, o których mowa pod lit. b) i c) zabezpieczenie powinno obejmować uprawnienie Zamawiającego, o którym mowa w ust. 11.
4.Zamawiający przed zawarciem umowy może na wniosek wykonawcy wyrazić zgodę, aby zabezpieczenie stanowiły środki zatrzymane przez Zamawiającego, a należne wykonawcy z tytułu realizacji innych umów z Zamawiającym.
5.Zabezpieczenie wniesione w pieniądzu przechowywane jest na oprocentowanym rachunku bankowym Zamawiającego.
6.Zasady zwrotu zabezpieczenia określa umowa. Zaleca się, by przynajmniej 30% kwoty zabezpieczenia było zwracane wykonawcy dopiero z upływem terminu gwarancji lub rękojmi, w zależności od tego, który termin upływa później.
7.W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
8.Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wykonawcy.
9.Jeżeli okres realizacji zamówienia jest dłuższy niż rok, zabezpieczenie, za zgodą Zamawiającego, może być tworzone przez potrącenia z należności za częściowo wykonane dostawy, usługi lub roboty budowlane w części 50 %  wartości zabezpieczenia. W takim przypadku, najpóźniej w dniu zawarcia umowy wykonawca jest obowiązany wnieść co najmniej 50% kwoty zabezpieczenia. W pozostałych przypadkach wniesienie pełnej wysokości zabezpieczenia nie może nastąpić później niż w dniu zawarcia umowy chyba, że umowa przewiduje jej wejście w życie po wniesieniu zabezpieczenia w innym oznaczonym w niej terminie.
10.Zamawiający zwraca zabezpieczenie na pisemny wniosek wykonawcy, w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane, z wyjątkiem części zabezpieczenia pozostawionej na pokrycie ewentualnych roszczeń z tytułu gwarancji jakości lub rękojmi, która jest zwracana po upływie okresu rękojmi lub gwarancji.
11.W przypadku nieprzedłużenia lub niewniesienia nowego zabezpieczenia najpóźniej na 30 dni przed upływem terminu ważności dotychczasowego zabezpieczenia wniesionego w innej formie niż w pieniądzu, Zamawiający zmienia formę na zabezpieczenie w pieniądzu, poprzez wypłatę kwoty z dotychczasowego zabezpieczenia.
Rozdział X Postanowienia końcowe
 
§ 48.
1.Niniejszy Regulamin został przyjęty przez Zarząd Przedsiębiorstwa Wodociągów
i Kanalizacji Sp. z o. o. w Gliwicach Uchwałą Nr 27/2020 z dnia 31.03.2020r.
2.Traci moc Regulamin przyjęty przez Zarząd Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Gliwicach Uchwałą 11/2018 z dnia 12.02.2018r.
« powrót do poprzedniej strony